tiistai 29. tammikuuta 2013

Hevostyyppini (toivepostaus)

Minulle ehdotettiin että tekisin postauksen siitä millaisita hevosita pidän ja miksi.

Aloitan nyt vaikka sukupuolesta.
Olen käsitellt sekä oreja, ruunia että tammoja.

Orit joiden kanssa olen toiminut ovat olleet rehellisä mutta jossain määrin agressiivisia (esim jos toinen ori näköpiirissä) Ori ei ole lempisukupuoleni, mutta jos sopiva hevonen osuisi kohdalle niin orin ottaminen ei olisi mahdottomuus.:)

Ruunista minulla on eniten kokemusta.Olen toiminut sekä orimaisten ruunien että todella lupsakoiden ruunien kanssa, ruuna on aina varma vaihtoehto mutta kaipaan kuitenkin jotain säpinää..

Tammoista minulle ei ole paljoa kokemusta, mutta olen aina pitänyt tammoista.Niissä on sopivasti haastetta, mutta ne osaavat olla todella sydämmellisiä kun niitä kohtelee oikein:) Ne kertovat jos tekee jotain väärin, mutta antavat anteeksi:)


Sitten vaikka luonteeseen..

Periaatteessa haluaisin hevosen joka on luonteeltaan helppo, mutta kuitenkin minua vetää puoleensa hevoset jotka ovat vaikeampia.Ei niin helppoluontoisilta ja kouluttamattomilta/raaoilta hevosilta saa enemmän,Mikään eri korvaa sitä tunetta kun se hevonen joka ei tullessaan päässyt 20cm yli puhtaasti, meneekin sinnikkään työsi jälkeen 120cm puhtaasti:)
Pidän myös enemmän hevosista jotka ovat "iloisia" mutta hapanaamoissakin on jokin oma viehätyksensä, Donna on vieraille hapan boksissa ja näyttää välillä minullekkin hapanta naamaa, mutta saan kuitenkin mennä karsinaan rapsuttelemaan ja siitä tamma nauttii.


Ominaisuusdet..
Olen enemmän esteihminen, en usko että haluan koskaan omistaa hevosta jolla ei voisi ollenkaan hypätä ja joka olisi VAIN kouluhevonen..Esteet ovat todella lähellä sydäntäni. Pidän hevosita jotka ovat reippaita ja herkkiä, mutta liika herkkyyskään ei ole hyväksi.
Säikkyjät eivät ole makuuni mutta niihinkin on tottunut:)

Värillä ei periaatteessa ole väliä..Unelmahevoseni olisi joko joku pilkullinen tai kirjava tai valkoinen tai voikko ..

Eli hevostyyppini on tiivistettynä: Joku kivanvärinen estepainotteinen, haastavammanluonteinen mutta selväpäinen ruuna tai tamma:)

Toivottavasti tämä oli nyt sellainen mitä toivoja ajatteli:)

5 kommenttia:

  1. Jee kiitos kun teit tämän! :) Oli tosi kiva lukea! Selititkin niin hyvin nuo perustelusi ja ymmärrän hyvin valintasi, mitä nyt olen nähnyt sinun kirjoittavan ja tajunnut minkä tyylinen olet.

    VastaaPoista
  2. Mikä ois sun hevosen unelmanimi?:) Entä rotu? Ootko joskus nähny/tuntenu hevosen jonka haluisit omistaa? Jos tiiät nii mikä sen nimi oli?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joku tällanen satukirja nimi ( unicorn, dreamlove yms) Rotu olis joku pv tai poni...olen nähnyt ja tuntenut nimeä en enää muista:d

      Poista