keskiviikko 4. maaliskuuta 2015

Hevoset, harrastus vai elämä?

Onko muut miettineet tätä yhtä ikuisuus kysymystä hevosihmisten keskuudessa?

Käytkö tallilla vain kerran viikossa harrastamassa ratsastuskoulussa ja muuna aikana et pahemmin edes ajattele hevosia, ja teet kaikkea mahdollista muuta, käyt leffassa,lenkillä ja näet ystäviä ja taas viikon päästä tunnille ja taas se siitä?

Vai onko tilanne enemmänkin että käyt kerran viikossa tunnilla ratsastuskoulussa, koska sinulla ei ole rahaa käydä useammin? Koitat viettää tallilla aikaa mahdollisimman kauan ja jos mahdollista menet auttamaan tallille muutenkin aina kun voit ja jos et pääse tallille niin katsot hevoselokuvia ja videoita ja piirrät hevosia tai luet niistä?
Haaveilet kenties omasta hevosesta?



Onko sinulla vaihtoehtoisesti vuokrahevonen vaikka 2x viikossa mutta muun ajan käytät muuhun, vuokraat hevosta koska ratsastuskoulutunnit eivät kiinnosta sinua ja haluat ratsastaa itsenäisesti?
Mutta siltikään hevoset eivät ole elämäsi vaan harrastus kuten vaikka lenkkeily tai laulaminen mitä harrastit joskus pienenä ja kyllästyit?


Vai vuokraatko hevosta useamman kerran viikossa, käyt auttamassa sen kanssa muutenkin jos saat, olet kisamatkoilla hoitajana ja muutenkin ajattelet hevosia silloinkin kun pitäisi miettiä muutakin?
Jos et enää pääsisi tallille niin romahtaisiko maailmasi?
Entä jos vuokrahevosella ei voisi ratsastaa? kävisitkö silti sitä hoitamassa?


Mikä määrittää milloin hevoset ovat elämä ja milloin pelkkä harrastus?
Onko hevoset elämä vasta kun on oma? tai vuokra/ylläpitohevonen?
Vai voiko ratsastuskoulussa käyvän ihmisen elämä olla hevoset?



Itse koen että hevoset ovat elämä, en enää osaisi elää ilman niitä, jos en pääsisi tallille enää niin mun elämä lähtisi pahasti alamäkeen, ei mulla olisi sitten enää mitään(eläimet toki ylipäänsä mulla ei niinkään vain hevoset)
En voisi ajatella esimerkiksi siirtyväni enää ratsastuskouluun..Olen tottunut että saan hoitaa hevosen miten haluan ilman kiirettä, ylläpitohevosen voisin ottaa ja ehkä jopa vuokrata..
Mulla on ollut pari taukoa hevosista mutta aina mä oon palannut takaisin niiden parin ja sinä aikana kun olen ollut poissa niiden parista niin elämä on mennyt heti alamäkeen.
Hevoset on mun elämä ne on mun "terapeutteja" jotka pitää mun mielen ns. terveenä.


Sitten taas jos ihmisellä on oma hevonen tai useampi niin voiko hevonen silti olla vain harrastus?
Voiko ihminen esimerkiksi kasvattaa hevosia harrastukseksi?


Itse ajattelen että oma hevonen voi olla vaikka se olisikin vain harrastus mutta jos kasvattaa hevosia niin se on jo enemmän, silloin se on vähintäänkin työ jollei koko elämä. Ja enemmän elämä koska ei silloin aikaa paljoa muuhun jäisikään..


Mitä te ajattelette? Milloin hevoset ovat elämä? Milloin harrastus?

2 kommenttia:

  1. Hevoset ovat upea harrastus ja ne voivat olla myös elämä :) Toisille se on vain harrastus jossa käydään satunnaisesti, toisille taas elämä. Itsekin koen ne elämäksi vaikken ole koko ajan niiden kanssa irl tekemisissä (mutta aina kun mahdollista niin hevosten läheisyyteen xD), mutta päivittäin nämä ihanat olennot ovat mielessä ja vähintään netin kautta aiheen kannassa tekemisissä :P
    Jälleen mahtavaa mietintää ja niin kiva lukea ajatuksiasi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mulla on nyt ollu joku postausinto pahimmillaan, mutta toivottavasti nyt pysyykin yllä niin blogi heräää henkiin:) Ja kiitos, kiva että tykkäsit:)

      Poista