tiistai 30. lokakuuta 2012

Ratsastuksen taso...

Päätin tehdä postauksen tästä aiheestä lyhyesti kun on hetki aikaa ennen ku menen tallille ja  luin tähän aiheeseen liittyvän topikin ht-netissä.

(P.S.olen saanut valituksia kirjoituksen laadusta, näppikselle kaatui n.1viikko sitte limsaa.ja nyt näppäimet tosi tahmeat jonka takia ei kaikkia kirjaimia esim ota...)

Eli siis ht-netissä puhuttiin siitä että sen näkee kuinka kauan on ratsastanut...Ei se välttämättä niin ole, riippuu miten on harrastanut.Itse olen harrastanut ratsastusta 14vuotta..periaatteessa 15 mutta 4vuotiaana ratsastusta en laske:D

Ja silti mulle usein valitetaan esim netissä että opettele ratsastaa yms.juu, etsin nyt valmentajaa niin kävisin taas tunneilla, mutta koska ratsastin ensimmäisen 8vuotta SUPER kilteillä vuonoilla jotka ei tehnyt mitään väärää...niin en esim oppinut sinä aikana ratsastamaan vähääkään vaikeita hevosia, tunneilla ei edes opetettu miten ratsastetaan peräänantoon...Eli olen ratsastanut 14vuotta, ja silti olen tasoa HeC-HeB....Munhan kuuluis sit olla HeA +, mutta kun en ole mennyt hirvesti sellaisilla tunneilla millä olisi opetettu ratsastamaan hevonen ohjan ja pohkeen väliiin...

Joten älkää yleistäkö, ja hei voiko 5-6vuotiaana pystyä ratsastamaan edes tosissaa?ehkä joo jos on huippuponi/heppa alla ja hyvä opettaja mutta ei missään ridakoulussa.

OLEN PUHUNUT.

3 kommenttia:

  1. Täyttä asiaa, ei tosiaan ole kiinni ajasta miten kauan on harrastanut vaan siitä laadusta millaista opetusta on saanut jne. Kummaa kun kaikki eivät sitä tajua :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla etten ole ainut joka on tätä mieltä:)no se on kumma joo..jos on vaikka puskashetul menny 6vuotta ni tuski osaa nii pal ku sellanen joka valmentautunu 6vuotta omal tasokkaal pvl:D j

      Poista
  2. Miten niin ei ole opetettu ratsastamaan peräänantoon? Hevosen ratsastaminen peräänantoon lähtee perusasioista, istunnasta ym.

    VastaaPoista